Monday 6 August 2012

Assalmaualaikum .

Aurat

I've read many tweets and status from girls yang banyak menyalahkan lelaki apabila kaum Adam ini merenung/memandang tubuh badan mereka . In another words , when boys asyik melihat tubuh badan perempuan , mesti most perempuan tak suka and mula lah mereka marah , memaki hamun dan sebagainya . But , pernahkah mereka terfikir bahawa situasi tersebut datangnya daripada diri sendiri ?

What I mean is , bila perempuan masing-2 memakai pakaian yang mencolok mata ( baju seluar yang ketat dan pendek sehingga menunjukkan bahagian-2 yang tak sepatutnya ditunjuk ) sudah semestinya para lelaki ini tak melepaskan peluang untuk melihat 'free show' yang anda sendiri mulakan . Lelaki dicipta dengan 9 akal dan 1 nafsu . I bet most you knows kan ? So ladies , if anda tak suka cara lelaki 'menonton' tubuh badan anda , tutup lah aurat . 

I'm not saying this only to those yang free hair tapi juga to those who memakai Hijab . Apa guna bila anda berhijab tetapi memakai seluar dan baju yang menunjukkan bentuk tubuh badan anda ? Pakai lah Hijab mengikut peraturan yang sepatutnya . Seriously , anda akan berasa selamat . Tudung melabuhi paras dada , baju dan seluar / skirt yang longgar . Tak salah ber-fashion tetapi ikutlah juga peraturan aurat yang sebetulnya .

" Biarlah fashion pelik asalkan menutup aurat " - Mr XX

I'm not bashing girls , saya pun seorang perempuan yang masih belajar untuk mnjadi yang lebih baik . Saya hanya berkongsi dan hopefully dapat membuka mata hati anyone yang baca .

Lastly , to boys , hormatlah perempuan seperti anda hormat Ibu , kakak , adik perempuan serta saudara mara perempuan anda . 



ps : Sorry if my words ada yang melukakan hati y'all . Salam .

No comments:

Post a Comment